plik foto id: 1400010336

Szczegóły Projektu

Numer projektu: 79/25

Nazwa projektu:

Bezpieczna ulica Strzelecka i Kowalczyków. Ścieżka pieszo-rowerowa od zjazdu na restaurację Zagłoba do Nowej Wsi Królewskiej (1 ETAP – PROJEKT).

Dokładny adres:

Opole – wzdłuż ul. Strzeleckiej/Kowalczyków

Lokalizacja na mapie:

Nr działki:

2591/2; 2592/2; 2591/5; 2592/1; 2591/4; 2591/3; 1491; 1665; 786; 382; 339; 335;

Lokalizacja projektu w wielu miejscach: TAK

Szczegóły lokalizacji:

ul. Strzelecka , ul. Kowalczyków

Kategoria projektu:

DZIELNICOWE - REJON VI (od 10 000 do 700 000 zł - Grudzice, Kolonia Gosławicka, Malina)

Charakter projektu:

INWESTYCYJNY - tzw. „projekt twardy”

Temat projektu:

drogi, chodniki, ścieżki rowerowe

Zestawienie kosztów:

1.Wykonanie dokumentacji projektowej ciągu pieszo-rowerowego na wskazanym odcinku ul. Strzeleckiej/Kowalczyków oraz budowa pierwszego fragmentu do wysokości posiadanych środków w kolejnych latach latach.700 000.00 zł

Szacunkowy koszt realizacji projektu: 700 000.00 zł

Skrócony opis projektu:

Realizacja zadania rozpocznie się od przygotowania koncepcji wraz z niezbędnymi opiniami, celem sprawdzenia czy droga dla pieszych i rowerów jest możliwa do zaprojektowania wzdłuż całego odcinka. Dopiero na postawie koncepcji zostanie przygotowana dokumentacja projektowa, a w dalszej części realizacja wybranego odcinka w zależności od kwoty, która pozostanie na jego realizację (roboty budowlane) w kolejnych latach.

Szczegółowy opis projektu:

Realizacja zadania rozpocznie się od przygotowania koncepcji wraz z niezbędnymi opiniami, celem sprawdzenia czy droga dla pieszych i rowerów jest możliwa do zaprojektowania wzdłuż całego odcinka. Dopiero na postawie koncepcji zostanie przygotowana dokumentacja projektowa, a w dalszej części realizacja wybranego odcinka w zależności od kwoty, która pozostanie na jego realizację (roboty budowlane) w kolejnych latach.

Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu:

Ulica Strzelecka/Kowalczyków jest jedną z głównych arterii wjazdowych do Opola. Natężenie ruchu na tej drodze jest bardzo wysokie i w dużej mierze składa się z przejazdów tirów oraz innych pojazdów ciężkich. Od przynajmniej kilkunastu już lat mieszkańcy szczególnie dzielnicy Grudzice i Nowa Wieś Królewska postulują o wykonanie przy tej drodze niezbędnego chodnika i ścieżki rowerowej, gdyż na większości wskazanego odcinka ich po prostu nie ma. Powoduje to bardzo duże niebezpieczeństwo dla poruszających się pieszych i rowerzystów, którzy są zmuszeni korzystać z jezdni. Często dochodzi na tym odcinku do zdarzeń niebezpiecznych, kolizji i wypadków, także ze skutkiem śmiertelnym. Zaprojektowanie bezpiecznego, niezależnego ciągu pieszo-rowerowego pozwoli na rozdzielenie ruchu samochodowego z ruchem pieszych i rowerzystów. Rozpoczęcie tego traktu na wysokości wjazdu do restauracji Zagłoba da możliwość wszystkim rowerzystom wjazdu do Grudzickiego Lasu i stamtąd do tras leśnych w kierunku Suchego Boru itd., a także bezpieczną możliwość pokonania ronda im. Jerzego Szczakiela. Na odcinku zarówno dzielnicy Grudzice jak i NWK, trakt będzie umożliwiał przede wszystkim bezpieczne korzystanie dla mieszkańców, którzy poruszają się do pobliskich sklepów, kościoła, szkół, przedszkoli itp. Połączenie ścieżką pieszo-rowerową dzielnicy Grudzice i Nowej Wsi Królewskiej oraz zaplanowanie jej aż do ul. Armii Krajowej, pozwoli na połączenie wskazanych dzielnic ze ścisłym śródmieściem gdzie funkcjonują już ścieżki rowerowe i gdzie wielu mieszkańców chętnie korzystałoby z komunikacji rowerowej, rezygnując z wjazdu do centrum samochodami, tym samym ograniczając ich ruch, zwalniając miejsca postojowe, ograniczając emisję spalin, co pozytywnie wpłynie także na stan środowiska i jakość powietrza w mieście.

Ogólnodostępność projektu:

24h/7dni przez cały rok, bezpłatnie

Realizacja na terenie placówki oświatowej: NIE

Realizacja na terenie innej gminy: NIE

Ocena formalna: Pozytywna

Ocena merytoryczna: Pozytywna

Uwagi:

Proponujemy wykonanie zadania od przygotowania koncepcji wraz z niezbędnymi opiniami, celem sprawdzenia czy droga dla pieszych i rowerów jest możliwa do zaprojektowania wzdłuż całego odcinka. Dopiero na postawie koncepcji zostanie przygotowana dokumentacja projektowa, a w dalszej części realizacja wybranego odcinka w zależności od kwoty, która pozostanie na jego realizację (roboty budowlane).