Szczegóły Projektu
Numer projektu: 56/25
Nazwa projektu:
Nowe drogi rowerowe na Starym Mieście
Dokładny adres:
Osmańczyka
Lokalizacja na mapie:
Nr działki:
numer działki: 39, id działki: 166101_1.0103.AR_44.39
Lokalizacja projektu w wielu miejscach: TAK
Szczegóły lokalizacji:
ul. Osmańczyka
Kategoria projektu:
DZIELNICOWE - REJON IX (od 10 000 do 200 000 zł - Stare Miasto)
Charakter projektu:
INWESTYCYJNY - tzw. „projekt twardy”
Temat projektu:
drogi, chodniki, ścieżki rowerowe
Zestawienie kosztów:
1. | Projekt i budowa dróg rowerowych | 200 000.00 zł |
Szacunkowy koszt realizacji projektu: 200 000.00 zł
Skrócony opis projektu:
Zadanie będzie polegało na wykonaniu spoinowania istniejącej kostki kamiennej na ul. Osmańczyka. Spójna i całościowa sieć dróg rowerowych pozwala na bezpieczny komfortowy, alternatywny dla samochodu, najszybszy w mieście transport w oparciu o rower i coraz popularniejsze inne urządzenia transportu osobistego (np. hulajnogi elektryczne). Celem projektu jest budowa brakujących fragmentów dróg rowerowych, tak aby tworzyć warunki do bezpiecznego i komfortowego przemieszczania się po mieście w sposób tani, szybki, bezpieczny, ekologiczny i zdrowy.
Szczegółowy opis projektu:
Zadanie będzie polegało na wykonaniu spoinowania istniejącej kostki kamiennej na ul. Osmańczyka. Spójna i całościowa sieć dróg rowerowych pozwala na bezpieczny komfortowy, alternatywny dla samochodu, najszybszy w mieście transport w oparciu o rower i coraz popularniejsze inne urządzenia transportu osobistego (np. hulajnogi elektryczne). Celem projektu jest budowa brakujących fragmentów dróg rowerowych, tak aby tworzyć warunki do bezpiecznego i komfortowego przemieszczania się po mieście w sposób tani, szybki, bezpieczny, ekologiczny i zdrowy. Osoby korzystające na co dzień z rowerów wskazały w sieci społecznościowej fragmenty infrastruktury rowerowej wymagające pilnej interwencji.
Proponowane do realizacji fragmenty dróg rowerowych w poszczególnych dzielnicach oraz na ich połączeniach:
ul. Osmańczyka
ul. Reymonta
Ostateczny zakres realizacji projektu będzie wynikał z możliwości realizacji technicznej i finansowej, innych planów inwestycyjnych Miasta, ponownej oceny środowiska rowerowego oraz zakładanego stopnia wykorzystania. Zakres realizacji poszczególnych dróg rowerowych umożliwia korzystanie z nich wszystkim mieszkańcom, więc nawet w sytuacji budowy danej drogi rowerowej tylko na terenie jednej dzielnicy, poprzez swój charakter usprawniający transportowy ma ogromne znaczenie w skali całego miasta.
Inwestycja w infrastrukturę rowerową pozwala nie tylko ograniczyć koszty transportu mieszkańców, ale również ograniczyć koszty społeczne wypadków komunikacyjnych z udziałem kierowców samochodów, gdzie większe prędkości i masy pojazdów wiążą się z groźniejszymi urazami i częstszymi zgonami. Wybór alternatywnego środka transportu wpływa pozytywnie na zmniejszenie korków w mieście oraz zapotrzebowania na miejsca parkingowe, a więc również dla osób nie korzystających z tej formy komunikacji wpłynie pozytywnie na jakość życia w mieście.Dla osób, które wykorzystują rower również lub tylko dla celów rekreacyjnych, sportowych lub turystycznych pozwoli łatwiej i bezpieczniej realizować również te cel. Realizacja tergo projektu jest również istotna ze względu na konflikty oraz wypadki na chodnikach z udziałem pieszych i rowerzystów. Konieczna jest separacja tego ruchu, a w sytuacji dużego natężenia ruchu samochodów lub/i ich wysokiej prędkości rowerzyści często wybierają chodnik jako bezpieczniejsz.
Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu:
Konieczne jest uzupełnienie brakujących fragmentów infrastruktury rowerowej, aby możliwe było bezpieczne i komfortowe poruszanie się po mieście w sposób ekonomiczny, ekologiczny i prozdrowotny.
Ogólnodostępność projektu:
Dostępność do tej infrastruktury będzie pełna na wszystkich mieszkańców poruszających się na rowerach i urządzeniach transportu osobistego. Piesi, zgodnie z przepisami również mogą korzystać z tej infrastruktury ustępując pierwszeństwa rowerzystom i kierującym uto.
Realizacja na terenie placówki oświatowej: NIE
Realizacja na terenie innej gminy: NIE
Ocena formalna: Pozytywna
Ocena merytoryczna: Pozytywna
Uwagi:
Ustalono z wnioskodawcą potrzebę uzupełnienia spoin na wskazanej przez niego działce, celem bardziej komfortowego poruszania się rowerzystów po ul. Osmańczyka. W ramach zadania zostanie wykonane spoinowanie kostki do wysokości środków finansowych na ul. Osmańczyka.