plik foto id: 1400010336

Szczegóły Projektu

Numer projektu: 5/25

Nazwa projektu:

Ścieżka rowerowa na niebezpiecznym łuku ul. Rejtana pomiędzy Kamionką Piast, a stadionem żużlowym

Dokładny adres:

Opole ul. Rejtana od zakładu PKP do ulicy Wschodniej

Lokalizacja na mapie:

Nr działki:

numer działki: 15/2, id działki: 166101_1.0103.AR_74.15/2

Lokalizacja projektu w wielu miejscach: TAK

Szczegóły lokalizacji:

Ulica Rejtana wraz z jej zakrętem w pobliżu od zakładu PKP do ulicy Wschodniej.

Kategoria projektu:

DZIELNICOWE - REJON VIII (od 10 000 do 320 000 zł - Śródmieście)

Charakter projektu:

INWESTYCYJNY - tzw. „projekt twardy”

Temat projektu:

drogi, chodniki, ścieżki rowerowe

Zestawienie kosztów:

1.Ścieżka rowerowa320 000.00 zł

Szacunkowy koszt realizacji projektu: 320 000.00 zł

Skrócony opis projektu:

Ścieżka rowerowa biegnąca wzdłuż ulicy Rejtana od przystanku autobusowego przy zakładach PKP w kierunku ulicy Mieszka I oraz ulicy Wschodniej.

Szczegółowy opis projektu:

Ścieżka rowerowa mogłaby by biec po zachodniej stronie ulicy Rejtana - pozostawiając pieszym istniejący po drugiej stronie wąski chodnik. Biegłaby przy kamionce Piast w kierunku osiedla domów przy ulicy Mieszka I na tyle na ile starczyłoby środków. Docelowo mogłaby się połączyć z planowaną po tej samej stronie drogi ścieżki od skrzyżowania z ulicą Kowalczyków. Byłoby to tym samym scalenie ścieżką rowerową dwóch dzielnic Opola.

Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu:

Ulica Rejtana skręca zasłaniając widok. Rowerzyści jadący tą drogą nie są bezpieczni. Taki azyl zapewniłaby dedykowana tylko im ścieżka rowerowa, gdyż piesi już posiadają - co prawda wąski - ale zawsze to chodnik.

Ogólnodostępność projektu:

Nieodpłatnie 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu w ciągu całego roku.

Realizacja na terenie placówki oświatowej: NIE

Realizacja na terenie innej gminy: NIE

Ocena formalna: Pozytywna

Ocena merytoryczna: Negatywna

Uwagi:

Projekt zakłada budowę ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Rejtana do skrzyżowania z ul. Wschodnią. W celu realizacji zadania należy wykonać dokumentację projektową i na jej podstawie wykonać roboty budowlane. W celu realizacji zadania należy skorzystać ze specustawy ZRID (zezwolenie na realizacje inwestycji drogowej. Wiązałoby się to z potrzebą przejęcia gruntów prywatnych w celu poszerzenia pasa drogowego. Prace projektowe w przypadku dokumentacji projektowych zgodnie ze specustawą trwają, co najmniej 18 miesięcy a sama realizacja to okres 8 miesięcy nie wliczając procedury przetargowej na wybór wykonawcy (ok. 6 miesięcy). Wykonanie dokumentacji projektowej wraz z budową ww. zakresu nie jest możliwe do wykonania w jednym roku budżetowym ze względu na obszerny zakres prac.W związku z tym zadanie nie jest zgodne z zasadami budżetu obywatelskiego.