plik foto id: 1400010336

Szczegóły Projektu

Numer projektu: 5/26

Nazwa projektu:

Budowa 4 małych rond w Chmielowicach i Żerkowicach – tanio, bezpiecznie i płynnie

Dokładny adres:

Dzielnica XIII

Lokalizacja na mapie:

Nr działki:

numer działki: 109, id działki: 166101_1.0149.109

Lokalizacja projektu w wielu miejscach: TAK

Szczegóły lokalizacji:

Skrzyżowania : ul. Dworcowa × Niemodlińska ul. Sadowa × Centralna ul. Niemodlińska × Paprotkowa ul. Niemodlińska × Ogrodowa

Kategoria projektu:

DZIELNICOWE - REJON XIII (od 10 000 do 660 000 zł - Chmielowice, Szczepanowice-Wójtowa Wieś, Winów, Żerkowice)

Charakter projektu:

INWESTYCYJNY - tzw. „projekt twardy”

Temat projektu:

drogi, chodniki, ścieżki rowerowe

Zestawienie kosztów:

1.Dokumentacja projektowa (dla 4 skrzyżowań)40 000.00 zł
2.Oznakowanie poziome i pionowe (znaki + malowanie)16 000.00 zł
3.Budowa wysp centralnych z kostki brukowej (4 sztuki)26 000.00 zł
4.Rezerwa na nadzór, zabezpieczenia, oznakowanie tymczasowe itp.18 000.00 zł

Szacunkowy koszt realizacji projektu: 100 000.00 zł

Skrócony opis projektu:

Projekt zakłada budowę czterech małych rond na lokalnych skrzyżowaniach w dzielnicy Chmielowice / Żerkowice.

Szczegółowy opis projektu:

Projekt zakłada budowę czterech małych rond na lokalnych skrzyżowaniach w dzielnicy Chmielowice / Żerkowice. Ronda zostaną wykonane w prostym, oszczędnym standardzie, który nie wymaga kosztownej przebudowy układu drogowego. Wystarczy: -budowa niewielkiej wyspy centralnej z kostki brukowej, -wykonanie oznakowania poziomego, -montaż oznakowania pionowego (znaki „ruch okrężny”, „ustąp pierwszeństwa”). CELE PROJEKTU : -Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach – ronda uspokajają ruch i zmniejszają ryzyko kolizji. -Upłynnienie ruchu lokalnego – brak potrzeby czekania na skrzyżowaniach i uzależniania się od uprzejmości innych kierowców przy włączaniu się do ruchu, zwłaszcza w godzinach szczytu. -Tanie, szybkie i skuteczne rozwiązanie – bez konieczności przebudowy ulic czy budowy sygnalizacji świetlnej. -Odciążenie głównych dróg i alternatywne wyjazdy z dzielnicy – kierowcy będą mogli wybierać różne trasy i unikać zatorów.

Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu:

Dzielnica XIII to bardzo prężnie rozwijający się rejon. Przybywa mieszkańców, samochodów, więc ruch w tych rejonach jest znacznie mniej płynny. Budowa 4 rond zakłada poprawę płynności jazdy zwłaszcza w godzinach szczytu , co oznacza że kierowcy tak jak do tej pory nie będą spędzać kilkudziesięciu minut w korku lub czekania na uprzejmość innych kierowców aby móc włączyć się do ruchu. Kierowcy zamiast czekać w korkach na danej ulicy będą mieć alternatywę ,aby wyjechać przez inne ulice nowym rondem.

Ogólnodostępność projektu:

Ogólnodostępny, darmowy

Realizacja na terenie placówki oświatowej: NIE

Realizacja na terenie innej gminy: NIE

Ocena formalna: Pozytywna