Szczegóły Projektu
Numer projektu: 5/26
Nazwa projektu:
Budowa 4 małych rond w Chmielowicach i Żerkowicach – tanio, bezpiecznie i płynnie
Dokładny adres:
Dzielnica XIII
Lokalizacja na mapie:
Nr działki:
numer działki: 109, id działki: 166101_1.0149.109
Lokalizacja projektu w wielu miejscach: TAK
Szczegóły lokalizacji:
Skrzyżowania :
ul. Dworcowa × Niemodlińska
ul. Sadowa × Centralna
ul. Niemodlińska × Paprotkowa
ul. Niemodlińska × Ogrodowa
Kategoria projektu:
DZIELNICOWE - REJON XIII (od 10 000 do 660 000 zł - Chmielowice, Szczepanowice-Wójtowa Wieś, Winów, Żerkowice)
Charakter projektu:
INWESTYCYJNY - tzw. „projekt twardy”
Temat projektu:
drogi, chodniki, ścieżki rowerowe
Zestawienie kosztów:
1. | Dokumentacja projektowa (dla 4 skrzyżowań) | 40 000.00 zł |
2. | Oznakowanie poziome i pionowe (znaki + malowanie) | 16 000.00 zł |
3. | Budowa wysp centralnych z kostki brukowej (4 sztuki) | 26 000.00 zł |
4. | Rezerwa na nadzór, zabezpieczenia, oznakowanie tymczasowe itp. | 18 000.00 zł |
Szacunkowy koszt realizacji projektu: 100 000.00 zł
Skrócony opis projektu:
Projekt zakłada budowę czterech małych rond na lokalnych skrzyżowaniach w dzielnicy Chmielowice / Żerkowice.
Szczegółowy opis projektu:
Projekt zakłada budowę czterech małych rond na lokalnych skrzyżowaniach w dzielnicy Chmielowice / Żerkowice. Ronda zostaną wykonane w prostym, oszczędnym standardzie, który nie wymaga kosztownej przebudowy układu drogowego. Wystarczy:
-budowa niewielkiej wyspy centralnej z kostki brukowej,
-wykonanie oznakowania poziomego,
-montaż oznakowania pionowego (znaki „ruch okrężny”, „ustąp pierwszeństwa”).
CELE PROJEKTU :
-Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach – ronda uspokajają ruch i zmniejszają ryzyko kolizji.
-Upłynnienie ruchu lokalnego – brak potrzeby czekania na skrzyżowaniach i uzależniania się od uprzejmości innych kierowców przy włączaniu się do ruchu, zwłaszcza w godzinach szczytu.
-Tanie, szybkie i skuteczne rozwiązanie – bez konieczności przebudowy ulic czy budowy sygnalizacji świetlnej.
-Odciążenie głównych dróg i alternatywne wyjazdy z dzielnicy – kierowcy będą mogli wybierać różne trasy i unikać zatorów.
Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu:
Dzielnica XIII to bardzo prężnie rozwijający się rejon. Przybywa mieszkańców, samochodów, więc ruch w tych rejonach jest znacznie mniej płynny. Budowa 4 rond zakłada poprawę płynności jazdy zwłaszcza w godzinach szczytu , co oznacza że kierowcy tak jak do tej pory nie będą spędzać kilkudziesięciu minut w korku lub czekania na uprzejmość innych kierowców aby móc włączyć się do ruchu. Kierowcy zamiast czekać w korkach na danej ulicy będą mieć alternatywę ,aby wyjechać przez inne ulice nowym rondem.
Ogólnodostępność projektu:
Ogólnodostępny, darmowy