Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Urząd Miasta Opola zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bo.opole.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie oświadczenia wykonawcy.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Paweł Sadło - mejlowo pawel.sadlo@um.opole.pl lub telefonicznie 77 44 61 569.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Urząd Miasta Opola posiada procedurę przyjmowania, rejestrowania i realizacji wniosków o zapewnienie dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej lub dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów osobom ze szczególnymi potrzebami. Więcej informacji znajdziesz tutaj
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Prezydent Miasta Opola,
- Adres: ul. Rynek 1A, 45-015 Opole,
- mejl: urzad@um.opole.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Urząd Miasta Opola udostępnia aplikacje mobilne. Informacje o aplikacja mobilnych znajdują się na stronie www.opole.pl.
Dostępność architektoniczna
Centrum Dialogu Obywatelskiego
Parking
- Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 1 miejsce przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
- Miejsca parkingowe są pomalowane na niebiesko i prawidłowo oznakowane.
- Parking jest płatny.
- Miejski parking dla samochodów osobowych znajduje się wokół budynku. Miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na wysokości wejścia alternatywnego.
Pies asystujący
- Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
- Pies asystujący w budynkach Urzędu Miasta Opola.
Wejście do budynku
- Do wejścia prowadzą schody.
- Stopnie są oznaczone kontrastowo.
- Wejście alternatywne dla OzN znajduje się kilka metrów obok. Drzwi są zamknięte, aby je otworzyć, należy wezwać pracownika ochrony używając dzwonka, który znajduje się pod klamką drzwi. Drzwi otwierane są do wewnątrz.
Przestrzeń za wejściem
- Za drzwiami znajduje się duża wycieraczka systemowa. Na wprost wisi tablica informacyjna, która może odbijać światło. Po lewej stronie od wejścia wisi tablica ogłoszeń.
- Informacja dotykowa o rozmieszczeniu pomieszczeń znajduje się Za wycieraczką znajduje się fakturowe oznaczenie powierzchni prowadzące do mapy dotykowej z topografią budynku (tyflomapy) oraz schodów.
- W pomieszczeniu zamontowany jest system dźwiękowy Intonavi
- W budynku znajduje się system YourWay Beep – łącznie 3 znaczniki, dedykowane osobom niewidomym lub słabowidzącym. Znacznik sygnalizuje swoją obecność poprzez dźwięk tonowy emitowany bezpośrednio przez nadajnik oraz za pomocą urządzeń mobilnych z zainstalowaną aplikacją YourWay.
- Przestrzeń jest zazwyczaj cicha i spokojna.
Ciągi poziome
- Pomieszczenia znajdują się na 5 kondygnacjach.
- Część korytarzy nie jest dostępna dla osób poruszających się na wózkach.
Ciągi pionowe
- Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów
- Możesz skorzystać z windy.
Schody
- Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.
- Stopnie są oznaczone kontrastowo
- Przed schodami znajdują się dotykowe pasy ostrzegawcze.
Winda
- Drzwi windy otwierają się automatycznie
- Winda znajduje się w budynku
- Winda znajduje się na końcu korytarza idąc od wejścia głównego, przycisk wezwania windy jest po prawej stronie.
Łazienka
- W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
- na 1 piętrze.
- Pochwyty są po obu stronach ustępu.