Szczegóły Projektu
Numer projektu: 92/26
Nazwa projektu:
Windą Przez tory do lekarza - likwidacja barier - pomocnie dla wszysTkich łączymy dzielnice Zaodrze i Szczepanowice
Dokładny adres:
Wróblewskiego - centrum przesiadkowe Opole Zachód
Lokalizacja na mapie:
Nr działki:
numer działki: 621, id działki: 166101_1.0128.621; 1184, id działki: 166101_1.0128.1184
Lokalizacja projektu w wielu miejscach: TAK
Szczegóły lokalizacji:
Kładka nad torami znajduje się w ciągu ulicy Wróblewskiego i łączy Centrum Przesiadkowe Opole Zachodnie ze 116 Szpitalem Wojskowym, a zarazem przedzielone torami części miasta. Ma swój początek i koniec na terenach miejskich, natomiast służy do przechodzenia nad terenem kolei.
Kategoria projektu:
OGÓLNOMIEJSKIE - (od 10 000 do 2 000 000 zł)
Charakter projektu:
INWESTYCYJNY - tzw. „projekt twardy”
Temat projektu:
ochrona zdrowia i działania na rzecz osób niepełnosprawnych
Zestawienie kosztów:
1. | Projekt dobudowy dwóch wind do kładki i jej modernizacja | 100 000.00 zł |
2. | Dobudowa dwóch wind z konieczną infrastrukturą | 1 250 000.00 zł |
3. | Remont i modernizacja kładki | 150 000.00 zł |
Szacunkowy koszt realizacji projektu: 1 500 000.00 zł
Skrócony opis projektu:
Działanie polega na likwidacji barier architektonicznych poprzez modernizację kładki i dobudowę wind. Kładka znajduje się w ciągu ulicy Wróblewskiego i łączy Centrum Przesiadkowe Opole Zachód z 116 Szpitalem Wojskowym.
Szczegółowy opis projektu:
Zadanie będzie polegało na wykonaniu odpowiedniego projektu i dobudowaniu dwóch wind - po jednej o po drugiej stronie kładki. Równoczesnym działaniem będzie remont i modernizacja kładki, która zapewni bezpieczeństwo o komfort korzystania.
Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu:
Tzw. Szara kładka pozwalająca przejść nad torami, które są poważną barierą infrastrukturalną, architektoniczną rozdzielającą Zaodrze i Szczepanowice, zlokalizowana jest w dawnym ciągu linii ulicy Wróblewskiego. Kładka należy do Miasta, które odpowiada za jej stan techniczny. Jest to główna piesza droga do przychodni i 116 Szpitala Wojskowego, zarówno dla mieszkańców miasta, jak i przyjezdnych, którzy korzystają z centrum przesiadkowego Opole Zachodnie. Niestety kładka jest kompletnie nieprzystosowana do potrzeb osób z ograniczoną sprawnością, do której zaliczają się zarówno seniorzy, inwalidzi i osoby poszukujące pomocy medycznej. Przy kładce potrzebna jest pilnie winda. Kolej radzi sobie z takimi rozwiązaniami, czego przykładem jest kładka w Groszowicach.
Ogólnodostępność projektu:
Realizacja projektu będzie służyła wielu osobom korzystającym z opieki medycznej przychodni i 116 Szpitala Wojskowego, mieszkańcom miasta w każdym wieku i wielu innym osobom, pozwalając pokonać przeszkodę. Likwidacja barier architektonicznych poprzez dobudowę wind sama w sobie świadczy o ogólnodostępności i wysokiej potrzebie realizacji tego wniosku.
Realizacja na terenie placówki oświatowej: NIE
Realizacja na terenie innej gminy: NIE
Ocena formalna: Pozytywna
Ocena merytoryczna: Pozytywna
Uwagi:
Projekt uzyskał zgodę Prezydenta Miasta na wydłużony termin realizacji. Należy zaznaczyć, że jego realizacja będzie wymagała zgody PKP, w związku z tym iż kładka jest w trwałym zarządzie MZD lecz w części przebiega nad terenem PKP. W roku poprzednim MZD w Opolu wystąpiło do PKP w sprawie wyrażania zgody dla przedmiotowego zadania. Otrzymano wstępną zgodę, w związku z tym wniosek opiniuje się pozytywnie. Zadanie będzie mogło być zrealizowane po wykonaniu dokumentacji projektowej, która będzie wymagała wszystkich zgód i opinii spółek PKP. A następnie wykonanie tego zadania na jej podstawie.