plik foto id: 1400010336

Szczegóły Projektu

Numer projektu: 92/26

Nazwa projektu:

Windą Przez tory do lekarza - likwidacja barier - pomocnie dla wszysTkich łączymy dzielnice Zaodrze i Szczepanowice

Dokładny adres:

Wróblewskiego - centrum przesiadkowe Opole Zachód

Lokalizacja na mapie:

Nr działki:

numer działki: 621, id działki: 166101_1.0128.621; 1184, id działki: 166101_1.0128.1184

Lokalizacja projektu w wielu miejscach: TAK

Szczegóły lokalizacji:

Kładka nad torami znajduje się w ciągu ulicy Wróblewskiego i łączy Centrum Przesiadkowe Opole Zachodnie ze 116 Szpitalem Wojskowym, a zarazem przedzielone torami części miasta. Ma swój początek i koniec na terenach miejskich, natomiast służy do przechodzenia nad terenem kolei.

Kategoria projektu:

OGÓLNOMIEJSKIE - (od 10 000 do 2 000 000 zł)

Charakter projektu:

INWESTYCYJNY - tzw. „projekt twardy”

Temat projektu:

ochrona zdrowia i działania na rzecz osób niepełnosprawnych

Zestawienie kosztów:

1.Projekt dobudowy dwóch wind do kładki i jej modernizacja100 000.00 zł
2.Dobudowa dwóch wind z konieczną infrastrukturą1 250 000.00 zł
3.Remont i modernizacja kładki150 000.00 zł

Szacunkowy koszt realizacji projektu: 1 500 000.00 zł

Skrócony opis projektu:

Działanie polega na likwidacji barier architektonicznych poprzez modernizację kładki i dobudowę wind. Kładka znajduje się w ciągu ulicy Wróblewskiego i łączy Centrum Przesiadkowe Opole Zachód z 116 Szpitalem Wojskowym.

Szczegółowy opis projektu:

Zadanie będzie polegało na wykonaniu odpowiedniego projektu i dobudowaniu dwóch wind - po jednej o po drugiej stronie kładki. Równoczesnym działaniem będzie remont i modernizacja kładki, która zapewni bezpieczeństwo o komfort korzystania.

Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu:

Tzw. Szara kładka pozwalająca przejść nad torami, które są poważną barierą infrastrukturalną, architektoniczną rozdzielającą Zaodrze i Szczepanowice, zlokalizowana jest w dawnym ciągu linii ulicy Wróblewskiego. Kładka należy do Miasta, które odpowiada za jej stan techniczny. Jest to główna piesza droga do przychodni i 116 Szpitala Wojskowego, zarówno dla mieszkańców miasta, jak i przyjezdnych, którzy korzystają z centrum przesiadkowego Opole Zachodnie. Niestety kładka jest kompletnie nieprzystosowana do potrzeb osób z ograniczoną sprawnością, do której zaliczają się zarówno seniorzy, inwalidzi i osoby poszukujące pomocy medycznej. Przy kładce potrzebna jest pilnie winda. Kolej radzi sobie z takimi rozwiązaniami, czego przykładem jest kładka w Groszowicach.

Ogólnodostępność projektu:

Realizacja projektu będzie służyła wielu osobom korzystającym z opieki medycznej przychodni i 116 Szpitala Wojskowego, mieszkańcom miasta w każdym wieku i wielu innym osobom, pozwalając pokonać przeszkodę. Likwidacja barier architektonicznych poprzez dobudowę wind sama w sobie świadczy o ogólnodostępności i wysokiej potrzebie realizacji tego wniosku.

Realizacja na terenie placówki oświatowej: NIE

Realizacja na terenie innej gminy: NIE

Ocena formalna: Pozytywna

Ocena merytoryczna: Pozytywna

Uwagi:

Projekt uzyskał zgodę Prezydenta Miasta na wydłużony termin realizacji. Należy zaznaczyć, że jego realizacja będzie wymagała zgody PKP, w związku z tym iż kładka jest w trwałym zarządzie MZD lecz w części przebiega nad terenem PKP. W roku poprzednim MZD w Opolu wystąpiło do PKP w sprawie wyrażania zgody dla przedmiotowego zadania. Otrzymano wstępną zgodę, w związku z tym wniosek opiniuje się pozytywnie. Zadanie będzie mogło być zrealizowane po wykonaniu dokumentacji projektowej, która będzie wymagała wszystkich zgód i opinii spółek PKP. A następnie wykonanie tego zadania na jej podstawie.