Szczegóły Projektu
Numer projektu: 50/26
Nazwa projektu:
Całoroczny fortepian w Opolu. Muzyczna wizytówka miasta
Dokładny adres:
Rynek, przy alei Gwiazd Polskiej Piosenki.
Lokalizacja na mapie:
Nr działki:
Rynek, przy alei Gwiazd Polskiej Piosenki.
Lokalizacja projektu w wielu miejscach: NIE
Szczegóły lokalizacji:
Rynek, przy alei Gwiazd Polskiej Piosenki.
Kategoria projektu:
OGÓLNOMIEJSKIE - (od 10 000 do 2 000 000 zł)
Charakter projektu:
INWESTYCYJNY - tzw. „projekt twardy”
Temat projektu:
edukacja i kultura
Zestawienie kosztów:
1. | zakup Fortepianu, dostawa, montaż i gwar logo Miasta na Fortepianie | 180 000.00 zł |
Szacunkowy koszt realizacji projektu: 180 000.00 zł
Skrócony opis projektu:
Celem projektu jest instalacja całorocznego fortepianu zewnętrznego wykonanego z materiałów, które są całkowicie odporne na warunki atmosferyczne. Fortepian zarządzany jest poprzez aplikację, która umożliwia zaprogramowanie czasu aktywności, poziomu głośności oraz posiada wgląd w statystyki użytkowania urządzenia. Zainstalowanie fortepianu na świeżym powietrzu kilkukrotnie zwiększa potencjalną ilość odbiorców, tworząc dla mieszkańców i turystów nowe miejsce spotkań i obcowania z kulturą. Fortepian w przestrzeni publicznej można wykorzystać do organizowania koncertów oraz eventów plenerowych przy niskim nakładzie finansowym, co jest świetną okazją do promocji Stolicy Polskiej Piosenki.
Szczegółowy opis projektu:
Celem projektu jest instalacja całorocznego fortepianu zewnętrznego wykonanego z materiałów, które są całkowicie odporne na warunki atmosferyczne. Fortepian zarządzany jest poprzez aplikację, która umożliwia zaprogramowanie czasu aktywności, poziomu głośności oraz posiada wgląd w statystyki użytkowania urządzenia. Zainstalowanie fortepianu na świeżym powietrzu kilkukrotnie zwiększa potencjalną ilość odbiorców, tworząc dla mieszkańców i turystów nowe miejsce spotkań i obcowania z kulturą. Fortepian w przestrzeni publicznej można wykorzystać do organizowania koncertów oraz eventów plenerowych przy niskim nakładzie finansowym, co jest świetną okazją do promocji Stolicy Polskiej Piosenki.
Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu:
Umiejscowienie fortepianu w rynku sprawi, że ta przestrzeń miejska zyska na atrakcyjności wśród lokalnej społeczności. Będzie przyciągać turystów i mieszkańców. Umożliwi zdolnym muzykom dzielenie się swoim talentem i pasją z gronem słuchaczy. Będzie zachęcać do nawiązywania kontaktów, podejmowania rozmów, integrowania lokalnych społeczności, organizowania spontanicznych koncertów oraz większych imprez plenerowych skupionych wokół muzyki fortepianowej.
Pozwoli na organizowanie warsztatów muzycznych, lekcji plenerowych oraz popisów dla uczniów szkół muzycznych.
Będzie również miejscem, w którym każdy zdolny pianista, którego nie stać na własny instrument, będzie mógł o każdej porze dnia ćwiczyć i rozwijać swoje umiejętności.
Realizowany projekt ma na celu stworzenie bezpiecznego, ogólnodostępnego miejsca dla osób chcących rozwijać i prezentować swoje talenty muzyczne.
Całoroczny fortepian zewnętrzny zbudowany jest z trwałych materiałów, odpornych na wszystkie warunki pogodowe. Posiada elektroniczny system zarządzania, pozwalający na zdalne włączanie i wyłączanie fortepianu, regulację głośności, a także zbieranie zaawansowanych statystyk o aktywności użytkowników. Podobne urządzenia stoją w kilku miejscach w Polsce, w tym miedzy innymi w Katowicach. Urządzenie było już testowane na rynku w Opolu podczas 60. Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki.
Ogólnodostępność projektu:
ogólnodostępny
Realizacja na terenie placówki oświatowej: NIE
Realizacja na terenie innej gminy: NIE
Ocena formalna: Pozytywna
Ocena merytoryczna: Pozytywna
Uwagi:
Projekt wpisuje się w promocję miasta Opola jako Stolicy Polskiej Piosenki