plik foto id: 1400010336

Szczegóły Projektu

Numer projektu: 19/25

Nazwa projektu:

Ścieżka rOWEROWA ul Pużaka

Dokładny adres:

ul. Pużaka

Lokalizacja na mapie:

Nr działki:

nr działki: 911, id działki: 166101_1.0055.911 nr działki: 912, id działki: 166101_1.0055.912 nr działki: 913/2, id działki: 166101_1.0055.913/2 nr działki: 1174, id działki: 166101_1.0055.1174 nr działki: 1198, id działki: 166101_1.0055.1198

Lokalizacja projektu w wielu miejscach: TAK

Szczegóły lokalizacji:

ścieżka rowrowa wzdłuż ul Pużaka łącząca ścieżkę na ulicy Wiejskiej ze ścieżką na ul. Kazimierza Sosnkowskiego

Kategoria projektu:

DZIELNICOWE - REJON V (od 10 000 do 530 000 zł - Gosławice, Malinka)

Charakter projektu:

INWESTYCYJNY - tzw. „projekt twardy”

Temat projektu:

drogi, chodniki, ścieżki rowerowe

Zestawienie kosztów:

1.budowa ścieżki rowerowej o nawierzchni bitumicznej ok 450m340 000.00 zł

Szacunkowy koszt realizacji projektu: 340 000.00 zł

Skrócony opis projektu:

Projek dotyczy budowy ścieżki rowrowej wzdłuż ul Pużaka - odcinek łączący ścieżkę na ulicy Wiejskiej ze ścieżką na ul. Kazimierza Sosnkowskiego

Szczegółowy opis projektu:

Celem tego projektu jest zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańców , poprawienie komfortu jazdy rowerzystów i kierowców samochodów oraz zwiekszenie ilości nie przerwanych odcinków ścieżek rowerowych w naszym mieście . Skżyżowanie ulicy Oleskiej z ul Wiejską oraz Pużaka jest bardzo niebezpieczne dla osób poruszających się rowerm . Połaczenie już istniejącej ścieżek na ul Wiejskiej z ul Sosnkowskiego ułatwiłoby kozystanie z infrastruktury drogowej nie tylko rowerzystą ale również kierowcom . Dłoby to również bezpieczną alternatywę rowrzystom jeżdżącym obecnie ul Oleską na której w tym miejscu również brak ścieżki rowerowej. W ostanim czasie zainteresowanie ruchem rowerowym w naszym mieście stale rośnie również w śród osób niepełnoletnich , a odcinek ten jest również jedyną drogą dojzadową dla dzieci do najbliższych szkół.

Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu:

Realizacja projektu przyczyni się do zwiększenia ciągłości i spójności z istniejącą infrastrukturą rowerową, a także do podniesienia jakości infrastruktury oraz powiększenia obszaru objętego infrastrukturą rowerową.

Ogólnodostępność projektu:

Projek bedzie ogólno dostępny dla wszystkich 24h/7

Realizacja na terenie placówki oświatowej: NIE

Realizacja na terenie innej gminy: NIE

Ocena formalna: Pozytywna

Ocena merytoryczna: Negatywna

Uwagi:

Na wymienionych działkach nie ma możliwości realizacji zadania bez ingerencji w działki prywatne. Po zmianie przepisów droga dla pieszych i rowerów powinna mieć 3,0 metry plus skrajnia 1,0m, w związku z tym zadanie mogłoby zostać zrealizowane wyłącznie spec ustawą ZRID. co jest niezgodne z zasadami BO. Kwota dla zadania wystarczyła by jedynie na dokumentację projektową a jej realizacja wykraczała by jednoroczny okres realizacji.