Szczegóły Projektu
Numer projektu: 19/25
Nazwa projektu:
Ścieżka rOWEROWA ul Pużaka
Dokładny adres:
ul. Pużaka
Lokalizacja na mapie:
Nr działki:
nr działki: 911, id działki: 166101_1.0055.911 nr działki: 912, id działki: 166101_1.0055.912 nr działki: 913/2, id działki: 166101_1.0055.913/2 nr działki: 1174, id działki: 166101_1.0055.1174 nr działki: 1198, id działki: 166101_1.0055.1198
Lokalizacja projektu w wielu miejscach: TAK
Szczegóły lokalizacji:
ścieżka rowrowa wzdłuż ul Pużaka łącząca ścieżkę na ulicy Wiejskiej ze ścieżką na ul. Kazimierza Sosnkowskiego
Kategoria projektu:
DZIELNICOWE - REJON V (od 10 000 do 530 000 zł - Gosławice, Malinka)
Charakter projektu:
INWESTYCYJNY - tzw. „projekt twardy”
Temat projektu:
drogi, chodniki, ścieżki rowerowe
Zestawienie kosztów:
1. | budowa ścieżki rowerowej o nawierzchni bitumicznej ok 450m | 340 000.00 zł |
Szacunkowy koszt realizacji projektu: 340 000.00 zł
Skrócony opis projektu:
Projek dotyczy budowy ścieżki rowrowej wzdłuż ul Pużaka - odcinek łączący ścieżkę na ulicy Wiejskiej ze ścieżką na ul. Kazimierza Sosnkowskiego
Szczegółowy opis projektu:
Celem tego projektu jest zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańców , poprawienie komfortu jazdy rowerzystów i kierowców samochodów oraz zwiekszenie ilości nie przerwanych odcinków ścieżek rowerowych w naszym mieście .
Skżyżowanie ulicy Oleskiej z ul Wiejską oraz Pużaka jest bardzo niebezpieczne dla osób poruszających się rowerm . Połaczenie już istniejącej ścieżek na ul Wiejskiej z ul Sosnkowskiego ułatwiłoby kozystanie z infrastruktury drogowej nie tylko rowerzystą ale również kierowcom . Dłoby to również bezpieczną alternatywę rowrzystom jeżdżącym obecnie ul Oleską na której w tym miejscu również brak ścieżki rowerowej.
W ostanim czasie zainteresowanie ruchem rowerowym w naszym mieście stale rośnie również w śród osób niepełnoletnich , a odcinek ten jest również jedyną drogą dojzadową dla dzieci do najbliższych szkół.
Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu:
Realizacja projektu przyczyni się do zwiększenia ciągłości i spójności z istniejącą infrastrukturą rowerową, a także do podniesienia jakości infrastruktury oraz powiększenia obszaru objętego infrastrukturą rowerową.
Ogólnodostępność projektu:
Projek bedzie ogólno dostępny dla wszystkich 24h/7
Realizacja na terenie placówki oświatowej: NIE
Realizacja na terenie innej gminy: NIE
Ocena formalna: Pozytywna
Ocena merytoryczna: Negatywna
Uwagi:
Na wymienionych działkach nie ma możliwości realizacji zadania bez ingerencji w działki prywatne. Po zmianie przepisów droga dla pieszych i rowerów powinna mieć 3,0 metry plus skrajnia 1,0m, w związku z tym zadanie mogłoby zostać zrealizowane wyłącznie spec ustawą ZRID. co jest niezgodne z zasadami BO. Kwota dla zadania wystarczyła by jedynie na dokumentację projektową a jej realizacja wykraczała by jednoroczny okres realizacji.