Szczegóły Projektu
Numer projektu: 16/25
Nazwa projektu:
BUDOWA PIERWSZEJ LINI TRAMWAJOWEJ + dofinansowanie projektu z unii europejskiej ETAP 1
Dokładny adres:
OPOLE
Lokalizacja na mapie:
Nr działki:
OPOLE
Lokalizacja projektu w wielu miejscach: TAK
Szczegóły lokalizacji:
Linia tramwajowa na terenie Opola
Kategoria projektu:
OGÓLNOMIEJSKIE - (od 10 000 do 1 500 000 zł)
Charakter projektu:
INWESTYCYJNY - tzw. „projekt twardy”
Temat projektu:
komunikacja miejska
Zestawienie kosztów:
1. | DOKUMENTACJA PROJEKTOWA | 1 500 000.00 zł |
2. | Dofinansowanie Z Unii Europejskiej | 0.00 zł |
Szacunkowy koszt realizacji projektu: 1 500 000.00 zł
Skrócony opis projektu:
Opole jako miasto wojewódzkie nie posiada ani jednej linii tramwajowej. Budowa takiejże linii usprawniłaby komunikację miejską w Opolu. Unia Europejska dodatkowo dofinansuje budowę linii tramwajowych.
Linia tramwajowa nr 1 zakładałaby wybudowanie szyn na trasie pużaka -pętla do cmentarz-pętla. Trasa przebiegałaby przez PUŻAKA PĘTLA-FIELDORGA-OLESKA-NYSY ŁUŻYCKIEJ-NIEMODLIŃSKA-DOMAŃSKIEGO-CMENTARZ PĘTLA LUB inna trasa wybrana przez miasto. Linia tramwajowa uatrakcyjniłaby wizerunek miasta. Opole odbiega od innych dużych miast właśnie brakiem linii tramwajowej. Do Opola co roku sprowadza się mnóstwo nowych mieszkańców tj. studentów, rodzin z dziećmi i seniorów, z racji czego same autobusy w naszym mieście już nie wystarczą a autobusy w godzinach szczytu są zatłoczone.
Szczegółowy opis projektu:
Opole jako miasto wojewódzkie nie posiada ani jednej linii tramwajowej. Budowa takiejże linii usprawniłaby komunikację miejską w Opolu. Unia Europejska dodatkowo dofinansuje budowę linii tramwajowych.
Linia tramwajowa nr 1 zakładałaby wybudowanie szyn na trasie pużaka -pętla do cmentarz-pętla. Trasa przebiegałaby przez PUŻAKA PĘTLA-FIELDORGA-OLESKA-NYSY ŁUŻYCKIEJ-NIEMODLIŃSKA-DOMAŃSKIEGO-CMENTARZ PĘTLA LUB inna trasa wybrana przez miasto. Linia tramwajowa uatrakcyjniłaby wizerunek miasta. Opole odbiega od innych dużych miast właśnie brakiem linii tramwajowej. Do Opola co roku sprowadza się mnóstwo nowych mieszkańców tj. studentów, rodzin z dziećmi i seniorów, którzy przemieszczają się zazwyczaj autobusami MZK, z racji czego same autobusy w naszym mieście już nie wystarczą a autobusy w godzinach szczytu są zatłoczone, co nie wpływa dobrze na bezpieczeństwo podróżnych.
Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu:
Dzięki dodatkowej komunikacji miejskiej poprawi się infrastruktura miasta, będzie mniej korków, autobusy miejskie nie będą zapełnione.
Ogólnodostępność projektu:
Ogólnodostępne, płatne według cennika MZK Opole
Realizacja na terenie placówki oświatowej: NIE
Realizacja na terenie innej gminy: NIE
Ocena formalna: Pozytywna
Ocena merytoryczna: Negatywna
Uwagi:
Projekt zakłada wyłącznie wykonanie dokumentacji technicznej, co oznacza że nie może być realizowany w ramach Budżetu Obywatelskiego. Ponadto, zgodnie z wiedzą pracowników Wydziału Transportu i Zarządzania Ruchem, wykonanie dokumentacji dla opisanego w projekcie przedsięwzięcia będzie wiązało się z kosztami wielokrotnie wyższymi niż oszacowane przez Wnioskodawcę.