plik foto id: 1400010336

Szczegóły Projektu

Numer projektu: 16/25

Nazwa projektu:

BUDOWA PIERWSZEJ LINI TRAMWAJOWEJ + dofinansowanie projektu z unii europejskiej ETAP 1

Dokładny adres:

OPOLE

Lokalizacja na mapie:

Nr działki:

OPOLE

Lokalizacja projektu w wielu miejscach: TAK

Szczegóły lokalizacji:

Linia tramwajowa na terenie Opola

Kategoria projektu:

OGÓLNOMIEJSKIE - (od 10 000 do 1 500 000 zł)

Charakter projektu:

INWESTYCYJNY - tzw. „projekt twardy”

Temat projektu:

komunikacja miejska

Zestawienie kosztów:

1.DOKUMENTACJA PROJEKTOWA1 500 000.00 zł
2.Dofinansowanie Z Unii Europejskiej0.00 zł

Szacunkowy koszt realizacji projektu: 1 500 000.00 zł

Skrócony opis projektu:

Opole jako miasto wojewódzkie nie posiada ani jednej linii tramwajowej. Budowa takiejże linii usprawniłaby komunikację miejską w Opolu. Unia Europejska dodatkowo dofinansuje budowę linii tramwajowych. Linia tramwajowa nr 1 zakładałaby wybudowanie szyn na trasie pużaka -pętla do cmentarz-pętla. Trasa przebiegałaby przez PUŻAKA PĘTLA-FIELDORGA-OLESKA-NYSY ŁUŻYCKIEJ-NIEMODLIŃSKA-DOMAŃSKIEGO-CMENTARZ PĘTLA LUB inna trasa wybrana przez miasto. Linia tramwajowa uatrakcyjniłaby wizerunek miasta. Opole odbiega od innych dużych miast właśnie brakiem linii tramwajowej. Do Opola co roku sprowadza się mnóstwo nowych mieszkańców tj. studentów, rodzin z dziećmi i seniorów, z racji czego same autobusy w naszym mieście już nie wystarczą a autobusy w godzinach szczytu są zatłoczone.

Szczegółowy opis projektu:

Opole jako miasto wojewódzkie nie posiada ani jednej linii tramwajowej. Budowa takiejże linii usprawniłaby komunikację miejską w Opolu. Unia Europejska dodatkowo dofinansuje budowę linii tramwajowych. Linia tramwajowa nr 1 zakładałaby wybudowanie szyn na trasie pużaka -pętla do cmentarz-pętla. Trasa przebiegałaby przez PUŻAKA PĘTLA-FIELDORGA-OLESKA-NYSY ŁUŻYCKIEJ-NIEMODLIŃSKA-DOMAŃSKIEGO-CMENTARZ PĘTLA LUB inna trasa wybrana przez miasto. Linia tramwajowa uatrakcyjniłaby wizerunek miasta. Opole odbiega od innych dużych miast właśnie brakiem linii tramwajowej. Do Opola co roku sprowadza się mnóstwo nowych mieszkańców tj. studentów, rodzin z dziećmi i seniorów, którzy przemieszczają się zazwyczaj autobusami MZK, z racji czego same autobusy w naszym mieście już nie wystarczą a autobusy w godzinach szczytu są zatłoczone, co nie wpływa dobrze na bezpieczeństwo podróżnych.

Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu:

Dzięki dodatkowej komunikacji miejskiej poprawi się infrastruktura miasta, będzie mniej korków, autobusy miejskie nie będą zapełnione.

Ogólnodostępność projektu:

Ogólnodostępne, płatne według cennika MZK Opole

Realizacja na terenie placówki oświatowej: NIE

Realizacja na terenie innej gminy: NIE

Ocena formalna: Pozytywna

Ocena merytoryczna: Negatywna

Uwagi:

Projekt zakłada wyłącznie wykonanie dokumentacji technicznej, co oznacza że nie może być realizowany w ramach Budżetu Obywatelskiego. Ponadto, zgodnie z wiedzą pracowników Wydziału Transportu i Zarządzania Ruchem, wykonanie dokumentacji dla opisanego w projekcie przedsięwzięcia będzie wiązało się z kosztami wielokrotnie wyższymi niż oszacowane przez Wnioskodawcę.